COVA GRAN

JACIMENT ARQUEOLÒGIC DE LA COVA GRAN DE SANTA LINYA

40.000 - 4.000 a.C

La Cova Gran de Santa Linya (Noguera) és un jaciment arqueològic on van viure diversos grups humans a la prehistòria, des del Paleolític Mig (aprox. fa 40.000 anys) fins a l’Edat del Bronze (aprox. fa 4.000 anys)
Cova Gran és un abric de grans dimensions, localitzat al torrent de Sant Miquel, al terme municipal de Les Avellanes-Santa Linya, a les serralades exteriors del Prepireneu de la Noguera. Aquest jaciment es va descobrir l'any 2002 i des de llavors un equip de la Universitat Autònoma de Barcelona està realitzant treballs exploratoris per tal d'analitzar la seva complexa seqüència d'ocupacions humanes.

Per saber més:

• Jorge Martínez-Moreno; Rafael Mora Torcal; Ignacio de la Torre. La Cova Gran de Santa Linya y el poblamiento humano de la vertiente sur de los Pirineos en el Pleistoceno Superior y en el Holoceno. Tribuna d'Arqueologia 2007. Barcelona, 2008

Centre educatiu adoptant: Escola Gaspar de Portolà