CENTRE D'ESTUDIS DEL PATRIMONI ARQUEOLÒGIC DE LA PREHISTÒRIA

Excavació Roca dels Bous 2019

S'obre el termini de participació per a la Campanya d'excavació del jaciment Paleolític de la Roca dels Bous (Sant Llorenç de Montgai , la Noguera, Lleida) que es durà a terme entre el 4  i el 31 d’agost  de 2019.

Es requereix participació del torn complet escollit, és recomanable – però no necessari- experiència en excavacions de jaciments paleolítics. El projecte cobreix l'allotjament i la manutenció dels participants. S'estableix el pagament d'una quota de 60 euros, un cop assignada la plaça, per cobrir totes les despeses referents a la gestió de l'assegurança que es fa a cada un dels participants.

Excavació Cova Gran de Santa Linya 2019

S'obre el termini de participació per a la Campanya d'excavació del jaciment Paleolític de la Cova Gran de Santa Linya (les Avellanes i Santa Linya, la Noguera, Lleida) que es durà a terme entre el 1 i el 21 de juny  de 2019.

La península Ibèrica, refugi dels últims llinatges europeus que van sobreviure a l’Edat de Gel

Un estudi internacional amb participació de la UAB ha identificat a la península Ibèrica un llinatge genètic que conté els dos llinatges ancestrals que van sobreviure a l’Europa Occidental al final de l’Edat de Gel, un dels quals es considerava desaparegut fa 14.000 anys. Aquest llinatge dual, del qual l’individu de la Cueva de El Mirón (Cantàbria, 19.000 anys) és l’ancestre més antic, va perviure en els últims caçadors-recol·lectors del jaciment de Balma Guilanyà (Lleida, 12.000 anys) i en les primeres poblacions neolítiques ibèriques.

15/03/2019

L’Homo erectus d’Olduvai va tallar eines per descarnar i consumir grans mamífers

L’última campanya d’excavacions a la Gorja d’Olduvai (Tanzània), en què han participat investigadors del CEPAP-UAB, ha permès descobrir nombroses eines lítiques fabricades pels hominins de fa 1,5 milions d’anys, així com restes d’hipopòtams amb evidències de descarnat. Les troballes permetran aprofundir en l’estudi sobre com l’Homo erectus va explotar els recursos del seu entorn.

La Roca dels Bous en 3D

FA 50.000 ANYS... ... grups de neandertals feien regularment una parada al seu camí en un dels passos naturals entre els primers contraforts dels Pirineus i la plana del Segrià, a la Cinglera de la Cascalda. Els particulars processos geològics que es donen en aquesta cinglera han fet possible la preservació de nombroses empremtes d’aquestes visites dels neandertals. El conjunt d’aquestes troballes és el que actualment coneixem com el jaciment arqueològic de la Roca dels Bous, a Sant Llorenç de Montgai (la Noguera). Amb aquest vídeo pot veure aquesta cinglera en 3D

Jornada d' Avaluació d'enquestes i anàlisi de públici Reunió de socis del projecte EFA 251/16 PATRIM+ 28 i 29 de març 2019

Jornada d'Avaluació d'enquestes i anàlisi de públic

28 de març de 2019

Reunió de socis del projecte EFA 251/16 PATRIM+

29 de març de 2019

Espai Orígens (Camarasa, Lérida)

28 de març de 2019

9:00 - 9:30 : Presentació

El CEPAP-UAB participa en el projecte Europeu Patrim+

Patrim+ (Red Pirenaica de Centres de Patrimoni i innovació rural) és un projecte emmarcat en el programa POCTEFA de la Unió Europea destinat a activar la col·laboració a banda i banda dels Pirineus. Amb la seva posada en marxa es pretén promoure la protecció, la valorització i l’ús sostenible dels recursos locals emfatitzant la conservació, protecció, foment i desenvolupament del patrimoni natural i cultural de les institucions i entitats dels territoris participants en aquest projecte.

AddThis

SEGUEIX-NOS A: