CENTRE D'ESTUDIS DEL PATRIMONI ARQUEOLÒGIC DE LA PREHISTÒRIA

Descobreix la Cova Gran! Jornada de Portes Obertes al jaciment de la Cova Gran de Santa Linya

El diumenge 22 de juliol a les 18h descobreix la Cova Gran (Les Avellanes i Santa Linya) amb la jornada de portes obertes que organitzem al jaciment per conèixer de primera mà conjuntament amb l'equip de recerca que realitza els treballs arqueològics al jaciment. Us esperem a les 18h al jaciment de la Cova Gran de Santa Linya.

Estudiants internacionals participen en excavacions a la Cova Gran de Santa Linya

Estudiants arribats d’arreu del continent americà i de l’estat espanyol, concretament de la Universidad Complutense de Madrid i de la Universitat Autònoma de Barcelona treballen aquests dies a la campanya d’excavacions que realitza cada any el Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria a la Cova Gran de Santa Linya. Enguany treballen les cronologies més antigues d’aquest racó de la Noguera i en altres més recents.

Work in process...Obert per excavació a la Cova Gran de Santa Linya

Com cada any, el Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria enceta la campanya d’excavacions al jaciment de la Cova Gran de Santa Linya. Enguany, aquests treballs es perllongaran del 15 de juny al 28 de juliol . Durant aquest període  el jaciment romandre obert al públic.

Excavación en el yacimiento paleolítico de Albalá (Ciudad Real)

Se abre el plazo de participación para la Campaña de excavación del yacimiento Paleolítico de Albalá ( Ciudad Real ) que se llevará acabo entre el 13  y el 26 de agosto del 2018.

Se requiere participación durante toda la campaña de excavación, es recomendable experiencia en excavaciones de yacimientos paleolíticos. El proyecto cubre el alojamiento y la manuntención de los participantes .

Es necesario adjuntar  currículum arqueológico a la solicitud.
Interesad@s en participar y/o recibir más información ponerse en contacto con cepap@uab.cat

1ª reunió de treball Patrimoni i Tic en el marc del projecte Patrim+

L’Espai orígens de Camarasa ha acollit, aquest divendres, la primera reunió de treball del projecte Patrim+ emmarcat dins del programa, programa europeu de cooperació Territorial per fomentar el desenvolupament sostenible del territori. Un programa del que en formen part diferents centres d’investigació i administracions públiques de Catalunya, Aragó, Pais Basc i els Pirineus francesos amb l’objectiu comú de buscar una estratègia innovadora i compartida per tal de fomentar el patrimoni cultural natural del territori.

Excavació a la Cova del Tabac (Camarasa,LLeida)

S'obre el termini de participació per a la Campanya d'excavació de la Cova del Tabac (Camarasa, la Noguera, Lleida) que es durà a terme entre el 28 de juliol i el 12 d’agost del 2018.

Es requereix participació del torn complet , bona forma física per la ubicació del jaciment i  és recomanable experiència en treball de camp. El projecte cobreix l'allotjament i la manutenció dels participants.

S'ha d'enviar el currículum arqueològic

Interessats a participar i / o rebre més informació posar-se en contacte amb cepap@uab.cat

Excavació a la Cova Gran de Santa Linya 2018 (Les Avellanes i Santa Linya, La Noguera)

S'obre el termini de participació per a la Campanya d'excavació del jaciment Paleolític de la Cova Gran de Santa Linya (les Avellanes i Santa Linya, la Noguera, Lleida) que es durà a terme entre el 15 de juny i el 28 de juliol del 2018.

S'estableixen dos torns de participació: del 15 de juny al 15 de juliol i del 24 de juny al 28 de juliol.

1ª Reunió TIC i Patrimoni en el marc del projecte Patrim+

1ª Reunió Patrimoni i TIC

18 de maig de 2018

Espai Orígens (Camarasa, Lérida)

9:30 - 10:00 : Recepció participants

10:00 – 11:00 : La implementació de les TIC en el patrimoni cultural: Espai Orígens y el desenvolupament de propostes patrimonials.

11:00 - 11:30 : Pausa-Café

11:30 – 13:00 : Visita al jaciment paleolític de la Roca dels Bous (Sant Llorenç de Montgai, Camarasa).

13:00 - 14:00 : Dinar

1ª Reunió de comunicació del Projecte Patrim+

El 4 de maig de 2018 va tenir lloc en el Centre Espai Orígens de Camarasa (Lleida)  la primera reunió per abordar les línies i estratègies  a  seguir en el marc de la comunicació del Projecte Patrim+. En aquesta reunió van participar representants dels socis del Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueològic  de la Prehistòria de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEPAP-UAB), de l'Ecomuseu de les Valls d’Àneu i del K6.

Nova agressió a la Cova del Tabac (Camarasa, La Noguera)

Recentment un projecte conjunt entre el Servei d’Arqueologia i Paleontologia, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Camarasa, l’associació ARDPH i la Universitat Autònoma de Barcelona ha permès la restauració de les pintures rupestres de la Cova del Tabac (Camarasa, La Noguera, Lleida), i igualment s’ha procedit a la neteja de les parets de les diferents pintades que feien els visitants actuals de la cavitat, deixant només aquelles que ja tenen un valor històric, i daten de principis de segle.

AddThis

SEGUEIX-NOS A: